Platform Body-Mind-Fit

Platform Body-Mind-FitHet opgerichte Platform Body-Mind-Fit heeft de ambitie om verschillende sport-bewegingsdisciplines, allen werkende vanuit Chi of Ki, nu genoemd als “Andere Sporten”, te bundelen in een samenwerkingsverband.
Doel is om vanuit het platform als een goed georganiseerd geheel te kunnen profileren binnen het veranderend maatschappelijk speelveld van Sport en Bewegen.

De groeiende vraag naar het vinden van de juiste vorm van persoonlijk leiderschap, innerlijke rust, (work life) balans en juiste dosis energie maakt waarom de “andere sporten” groeien in populariteit.

De eerste ideeën voor dit platform ontstonden in 2018, waarna in het tweede kwartaal van 2019 het platform officieel het levenslicht zag. Het Platform Body-Mind-Fit bundelt de krachten van deze andere sporten; de bewegingsdisciplines gericht op een positieve balans van body en mind zoals Aikido, Yoga en Tai Chi. Het Platform streeft er o.a. naar deze beweegdisciplines te professionaliseren door op georganiseerde wijze instructeurs en trainers bijscholingsmodules aan te bieden.

Doelen:

• Professionaliseren en bundelen van de verschillende sport en bewegingsdisciplines;
  • Aanbieden en bijscholen van BMF docenten;
  • Keurmerk en register van BMF docenten (minimaal niveau 3 ASK/NOC*NSF);
  • Actief lobbyen voor de belangen van de BMF bewegingsdisciplines en lesgevende docenten, met als einddoel dat de leskosten door verzekeraars worden opgenomen in de ziektekostenverzekering.